Aktualności

Wspólne kreowanie marki Mazur Garbatych i Suwalszczyzny

20-12-2013

18 grudnia 2013 w siedzibie Stowarzyszenia Euroregionu Niemen w Suwałkach odbyło się seminarium pt. Najefektywniejsze formy promocji, dystrybucji i komercjalizacji oferty i produktów turystycznych, kreowanie wspólnej marki obszaru EGO SAS.

W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele samorządów lokalnych oraz organizacji pozarządowych i przedsiębiorcy z branży turystycznej. W czasie tego wydarzenia Klaster Marek Turystycznych Polski Wschodniej reprezentowali pracownicy Biura Projektu Klastra w Suwałkach.

Seminarium towarzyszyła prezentacja miast i regionów należących do Krainy EGO SAS na stoiskach. Wśród nich znalazło się także stoisko Klastra Marek Turystycznych Polski Wschodniej, który poprzez funkcjonowanie Biura w Suwałkach wychodzi naprzeciw potrzebom obszaru Suwalszczyzny i Mazur Garbatych. Na stoisku rozdawano materiały promocyjne Klastra oraz udzielano informacji na temat projektu.

W czasie seminarium swoje organizacje zaprezentowali także poszczególni członkowie Klastra Marek Turystycznych Polski Wschodniej – prezes Suwalskiej Izby Rolniczo-Turystycznej, Elżbieta Niedziejko oraz prezes Stowarzyszenia Agroturystycznego Mazurska Kraina, Janusz Hendzel.

Udział w seminarium był dla przedstawicieli Klastra cennym doświadczeniem, jako że wydarzenie zorganizowano w ramach innej inicjatywy klastrowej, która powstała na terenie EGO SA - Turystycznej Sieci Współpracy „Klaster Suwalszczyzna – Mazury”. Seminarium było podsumowaniem działań realizowanych w ramach tego przedsięwzięcia. Przedstawiono najważniejsze działania i rezultaty  projektu. Zaprezentowały się kluczowe podmiotów dla rozwoju i promocji obszaru Suwalszczyzny i Mazur Garbatych, czyli tzw. Krainy Jaćwingów.  Na koniec firma Bohdan Pawłowicz Business Solutions przedstawiła swoje spostrzeżenia (na podstawie sporządzonych raportów) na temat kształtowania wizerunku regionu w skali Polski.

Głównym wnioskiem nasuwającym się ze spotkania jest rola szeroko zakrojonej współpracy, umiejętności osiągnięcia kompromisu i rezygnacji z poszukiwania partykularnych interesów poszczególnych miast i gmin na rzecz wypracowania wspólnej marki turystycznej - spójnej i konsekwentnej. Nasuwa się tu ogromna rola inicjatyw klastrowych, których celem jest pokonywanie trudności płynących z barier i tworzenie trwałych sieci współpracy na rzecz rozwoju.

 Wydarzenie  zrealizowano w ramach projektu pt. Rozwój Potencjału Turystycznej Sieci Współpracy „Klaster Suwalszczyzna-Mazury” w partnerstwie z sektorami kreatywnymi, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.